CONO is een boerencoöperatie en bestaat al meer dan 100 jaar. Doordat het boerenvak en de veehouderij steeds meer onder een industrieel imago begint te lijden, wilde CONO een campagne waarin de menselijke kant van de boer wordt belicht die tot uiting komt door zijn liefde, kennis en zorg voor zijn koeien. Met ruim 100 jaar historie kan CONO putten uit een rijke voorraad verhalen, kennis en ervaring die de authenticiteit en geloofwaardigheid van het verhaal, en daarmee de boer en het merk CONO, alleen maar ten goede komen.
Qua inhoud is er gekozen voor een verhaal waarin we een koe genaamd “Ada” en haar familie volgen op de boerderij door de vier seizoenen heen. We zien en leren wat de rol van de boer is voor de koe en hoe hij bezig is te zorgen dat de koe aan de ene kant een goed leven heeft terwijl zij aan de andere kant een constante kwaliteit melk geeft. Qua vorm is er gekozen voor de structuur/techniek van het stripverhaal waarbij de kijker/lezer op buttons kan klikken en aanvullende filmpjes kan bekijken waarin CONO-boeren vertellen over hun koeien en het werk in dat specifieke seizoen. Hartcopy deed de copywriting, Lab Rooms de storyboards.